iliÅŸkiler, genellemeler, istisnalar…
CherryBlossomGirl tarafından Nisan 26, 2009 tarihinde yazılmıştır.
İkili iliÅŸkiler tuhaftır. Hele ki karşı cins iliÅŸkilerinden, yani aÅŸktan bahsediyorsak… Hepimiz yaÅŸadıklarımız sonucu bazı kanılara varıyoruz, erkekler şöyledir, kadınlar böyledir diye. Bir iliÅŸkide şöyle olursa genelde erkekler böyle davranır ama erkek böyle yaparsa kadın şöyle düşünür filan. Aslında bu cinslere dair genellemelerin, bir insana nerelisin diye sorup, nereli olduÄŸunu öğrendikten sonra o yöreye ait genel bir kanıyı o insana yapıştırmaktan ne farkı var? Veya belki de burçlara inanmaktan… Kova burcu musun kesin ÅŸeysindir, Adanalılar genelde ÅŸey olur filan gibi genellemeler bence konu kadın/erkek’e gelince de hem acayip tutar, hem de hiç tutmaz. Yani bana kalırsa bu hayatta hiçbir ÅŸeyin bir formülü yoktur.
Geçenlerde birlikte izlediÄŸimiz Erkekler Ne Söyler Kadınlar Ne Anlar adlı filmin kritiÄŸini beyazperdeye yazdım, buradan okuyabilirsin. Fakat burada da konuyu biraz deÅŸmek istiyorum. Bu filmde önce kadınların herÅŸeyden bir anlam çıkarmaya çalışan, fazla derin düşünen ve bu yüzden çok hayal kırıklığına uÄŸrayan yaratıklar olduÄŸunu, erkeklerinse çok basit düşünen, ne demek istiyorlarsa onu net bir ÅŸekilde söyleyen, hiç bir laflarının arkasında bir yan anlam yatmayan yaratıklar olduÄŸunu önümüze seriyor. Evet gerçekten de kendi tecrübelerime bakarsam, ben de bunun böyle olduÄŸunu düşündüm çoÄŸu kez. Hatta ekÅŸi sözlükte bununla ilgili çok detaylı bir yazı vardı bulabilseydim koyacaktım buraya ama bulamadım, bir erkek tarafından yazılmış olduÄŸu belli olan yazının baÅŸlığı “kızların efendi adam yerine piç tercihi” idi ve yazan kiÅŸi biz kızlara şöyle sesleniyordu aÅŸağı yukarı, hatırladığım kadarıyla: bana çok kötü davranıyor/suratı asık/çok karizmatik ve acı çekmiÅŸ gibi bir hali var, kesin hayatında çok derin ÅŸeyler yaÅŸamış, belki çocukluÄŸu kötü geçmiÅŸ, belki onu çok üzen bir iliÅŸki yaÅŸamış, belki en yakın arkadaşı ölmüş, bana bu yüzden kötü davranıyor/hayata karşı bu yüzden bu kadar asıl suratlı ve bu yüzden bu kadar acı çekmiÅŸ bir hali var gibi senaryolar yazmaktan ve yarattığınız kiÅŸiye aşık olmaktan vazgeçin, bir piç, çoÄŸunlukla sadece piçtir.
Herşeyin içini doldurmaya çalışmayın, hiç acı çekmemiş de olsa gerçekten kötü insanlar var, hayata negatif bakan ve tek amacı senin canını yakmak olan insanlar var, bunlara bir anlam yüklemekle uğraşana kadar, zaten dışardan sevgi dolu olduğu belli olan erkeklere koşsana!!!
Gerçekten de kadınların, erkeklerin yaptıkları her ÅŸeye olumlu/olumsuz anlam yükleme hastalıkları olduÄŸu ve genelde bu anlamların yanlış çıktığı bir gerçek. Ama filmde de biliyorsun ki aÅŸkım, bazı istisnalar da vardır, bazen gerçekten de yüklediÄŸiniz anlamlar doÄŸru olabilir, iyisi mi siz içinizden geldiÄŸi gibi davranın gibi bir mesaj var. İyice kafa karıştırıcı…
Mesela bence sen kesinlikle bir kaide değil bir istisnasın aşkım, erkeklerin genelde yaptıkları davranışları (yani sinir bozucu olanları) sende gerçekten de göremiyorum, sen nev-i şahsına münhasır (off bu da ne laftır) bir insansın, seni seviyorum
Etiket bulutu: aşk, beyazperde, ekşi sözlük, erkek, erkekler ne söyler kadınlar ne anlar, film, ilişkiler, kadın
Nisan 28, 2009 tarihinde ve 15:45 saatinde...
Aşkım benim çok teşekkür ederim. Sen benim için çok değerli birisin. Seni çok çok seviyorum. Utanan smili olsaydı keşke burada ve sağa sola bakan smili uff hemen onları koyardım. Mujks mujks.
Ama bu yazıda bir şeyi atlamışsın bence. Film çok ufak bir noktada olsa bile gay ilişkisinden de bahsediyor. Bu ilişkinin de tamamen farklı olarak yan anlam olmadan birbirilerini ifade ettiklerini söylüyorlar. Yani bir dobracılık var.
Nisan 29, 2009 tarihinde ve 03:45 saatinde...
aşkım unutmuşum bu gay olayını evet onlar diyorlardı ki erkek/erkek ilişkiler erkek/kadın ilişkilere benzemez, erkekler birbirlerine karşı dobradırlar ne isterlerse net söylerler ama kadınlar illa bir anlam ararlar vs. aman ne erkekmiş bea gayken bile doğruyu yapıyor, bu film beni feminist hale getirdi
)
Nisan 30, 2009 tarihinde ve 11:12 saatinde...
Aşkım bence sende bastırılmış bir feminizm var.
Hep böyle olaylarda ortaya çıkıyor sonra yok oluyor. Filmlerde tepkilerin çok komik. Adam aldatıyor pislik herif diyorsun amma velakin bir bayan buna sebebiyet veriyor. Onu gözden kaçırıyorsun herhalde.
Nisan 30, 2009 tarihinde ve 14:24 saatinde...
feminist bir yanım olduğunu inkar edemiycem. gözden kaçırmıyorum, bir bayan adamı delirtiyorsa, o adam onu terketsin, illa aldatması mı gerekiyor? yani bir bayanın yanlış hareketlerde bulunuyor olması, aldatmayı haklı mı gösterir? dürüstlüğe ne oldu?
Nisan 30, 2009 tarihinde ve 18:19 saatinde...
Bayanları da haklı göstermemek lazım demek istemiştim ben. Yani şöyle mesela filmden örnek vermek gerekirse kadın evli olduğunu biliyor fakat yine adama kur yapıyor. O zaman bir tek erkek mi suçlu?
Erkeğin illa aldatması gerekmiyor ama bayanında illa adamı delirtmesi gerekmiyor.
Bu ikisi de yanlış hareket. Dikkatli olsunlar. Demek ki bazı koşullar ayrılamadan bu durumu gerçekleştirmeye olanak sunuyor. Bu olayda kişilikten kişiliğe değişir. Erkek hep aldatandır deyip feminist düşüncelere bürünmemek gerek.
Nisan 30, 2009 tarihinde ve 19:36 saatinde...
iyi ama bu verdiğin örnekler birbirinden bağımsız çiftler, biz şu an iki ayrı filmden ve çiftten bahsediyoruz. dadı filminde adamı delirten kadın ne kadar gıcık bir kadın da olsa, gene de aldatılmayı haketmedi. evli olduğu halde adama kur yapan kadın zaten direk suçlu. erkek hep aldatandır diye düşünen bir insan asla olmadım. kadın da gayet aldatır. bazı genellemelerle kadınları hep aciz, erkekleri anlayamayan ve gereksiz detaylara önem veren insanlar olarak göstermeleri benim canımı sıkan. feminizm burada başlıyor zaten, evet kadın da aldatır, kadın da hata yapar ama burada kadın erkek diye bakmayıp genel anlamda ilişkilerde dürüst olmayı, hoşa gitmeyen birşey varsa da ya bunu düzeltmek için uğraşmayı ya da basıp gitmeyi savunmamız gerekir öyle değil mi?
Mayıs 2, 2009 tarihinde ve 17:57 saatinde...
Eğer bir sorun varsa düzeltemek gerekir. Ya da dediğin gibi basıp gitmek gerekir. Ama durumlar hep bu düzende tek düze gelişmediğinden bahsetmeye çalışıyorum bende. Yani erkekte kadında bazen kaçamak yapmak isteyebilir. Bir heyecan arar merak eder. Bu çok yanlış bir durum. Bunda hem fikiriz zaten. Fakat kadınların daha doğrusu feministlerin bunları sadece erkeklerin yaptığını ileri sürmüyorlar mı? Halbuki bir erkeğin kaçamak yaptığı kadın diğer taraftanda kaçamak yapan bir kadın olamaz mı?
Mayıs 3, 2009 tarihinde ve 12:06 saatinde...
bir erkeÄŸin kaçamak yaptığı kadın kesinlikle kaçamak yapan bir kadın olur çok haklısın, ayrıca kaçamak yapan hatta kaçamak’ın ötesinde ciddi ciddi aldatan kadınlar var. ben birÅŸeyi anlatamadım tekrar anlatmaya çalışıcam. herÅŸeyden önce feministler ÅŸunu ÅŸunu ileri sürüyorlar diyorsun ama feminizm böyle birÅŸey deÄŸil, feminizm kadınların ikinc planda kalmalarına karşı olan bir duruÅŸ sadece, yanlış düşünceli feministleri bilemem.
anlatamadığım şey ise şu, diyorsun ya kadınlar da aldatıyor vs, zaten benim feminizmim tam da burada başlıyor, film kadını hep aldatılmış/sevilmemiş/ezilmiş vs gösteriyor, yani kaçamak yapan erkeğin kaçamak yaptığı kadını bile (scarlet) kötü durumda gösteriyor farkında mısın, sanki hakszlığıa uğramış gibi, ben bunu diyorum zaten, kadının da kaçamak yapabileceğini, kadının da bencil olabileceğini hiç göstermiyor filmler demek istiyorum, kadın hep aldatılır ühü ühü pis erkekler demiyorum ki sadece. bu anlayışa karşıyım ben de. umarım anlatabilmişimdir. (ama kadın olsun erkek olsun, karşı tarafın kötü bir özelliğini bahane edip aldatmasını hala senin gibi normal karşılamıyorum)
Mayıs 3, 2009 tarihinde ve 12:30 saatinde...
Son parantez içine ilk önce bir cevap vereyim.
Aşkım bu normal birşey olması onu savunduğumu göstermiyor. Bu hayat akışında olan normal birşey fakat doğru bir hareket değil. Neden böyle bir şey doğru olsun. Sonuçta aldatmak yada küçük kaçamaklar.
Kötü duruma düüşürülen kadın (scarlet) bunu hak ediyor çünkü karşısına çok güzel bir fırsat çıkıyor ve onu red ediyor. O yine evli erkeği seçiyor. Evli erkek zaten film sonunda da yanlız kalıyor ve görüyorsun kötü bir durumda. Ama diğer çiftler ne kadar mutlu güzel şeyler yaşıyor.
Bu filmde gerçekten kadınları böyle zavalı ve ezilmiş durumda gösteriyor. Herşeyi erkekler bilir gibi. Filmin adındanda belli erkekler ne söyler kadınlar ne anlar. Sanki erkekler doğru söyler kadınlar yanlış anlar ve farklı manalar çıkarırlar gibi. Bu filmin konusunun dışına çıkmak gerek. Çünkü bu filmde istisnalar var gerçekten. Örnek vermek gerekirse; Bir erkek aldatıyor ve kadın ondan ayrılmıyor. Fakat sıgara içtiği için ayrılıyor. Halbuki bütün film boyunca adam sıgara içtiği gözükmüyor. Belki de bahane etti oda ayrı bir mesele.
Feminizm sayesinde kadınların bu toplumda ezilmemesini sağlamak için topluluklar kurmuş bir düşünce akımı gibi birşey. Herşeyin bir abartılı yanıda var. Feminizm bence son zamanlarda kadınların daha üstün olduğunu göstermek için çaba sarfettiğini düşünüyorum. Herşeyin aşırısı olduğu gibi bununda aşırısı var. Ama normal gerçekten kadın haklarını koruyan örgütlenmelerde var. Bunlara ben birşey demiyorum. Herşeyin aşırısına bende karşıyım.
Mayıs 6, 2009 tarihinde ve 00:10 saatinde...
ok daha çok uzamasın:)
fakat birşey eklemek isterim. kadın adamı sigara içtiği için bırakmıyor. bu bir metafor. yani insan bazen karşısındakinin yalancı biri/aldatan biri/iyi biri/sadık biri olduğunu çok başkta detaylardan da çıkarabilir. o sigara konusu, adamın yalancı biri olduğunun küçük bir örneği ve kadının sigara diye çıldırması bir metafor sadece.
Mayıs 6, 2009 tarihinde ve 14:34 saatinde...
Metafor yaklaşımın verdiÄŸin örneklerle doÄŸru olabilir fakat aÅŸkım ya metafor deme ÅŸimdi ne olur. Kadın resmen manyak kadın tiplemesinde oynuyordu. Dengesiz, etrafına komut yaÄŸdıran, zorla istediÄŸini yaptıran, hatasını kabul etmeyen… Buldum kadın tam bir kontrol manyağı.
Tamam adam aldatmış olabilir fakat yalancı değildi. Zorlama ilişkilerin nereye varacağını gösteren güzel bir örnekti. Adamın ben bir kere sıgara içtiğini görmedim. Spora falan gidiyordu gerçi o da bahaneydi ama neyse.
Mayıs 12, 2009 tarihinde ve 16:56 saatinde...
“adam aldatmış olabilir ama yalancı deÄŸildi” bu cümlenin üzerine ben birÅŸey diyemeyeceÄŸim aÅŸkım pes. ayrıca kadının kontrol manyağı olması adamın aldatan yalancı biri olmasından daha mı kötü?